Cred că ne-apropiem usor aici de acel user-generated content – spaima mogulilor de pretutindeni. În pielea cărora n-as vrea să fiu în acesti ani de provocări si transformări pentru mass-media…

Am ales câteva epigrame reusite, cred că mai multe decât îmi propusesem initial. Am si cenzurat câteva variante câstigătoare putin prea licentioase sau incorecte politic. În rest, rămâne cum am stabilit.

acsy

În loc de “pixel”, “violet” si-”admiratoare”,
Propun si eu sa facem un catren
Cu “prostanac”, “motan” si “tonomat”,
Pe care Felix sa-l citeasca-n plen.

Nicu

Secretul succesurilor (sic!)

Cu flăcări violet şi-o blondă admiratoare,
Cu ţaţe şi lichele – atâtea câte-ncap,
Traian Băsescu iar căzu-n picioare
Şi evident că Boc, din nou în cap!

calinu

Boc dixit

Azi mi-am luat pulover violet,
Sa ma feresc de pixelul albastru,
Sa am si eu admiratoarea mea
Chiar daca tara merge spre dezastru

f.

De nu esti admiratoare
Si spui c’un pixel nu-i concret,
O sa auzi, din intamplare,
De inchizitia violet.

jesuis

Riscurile bailor de multime

Din stolul de admiratoare,
Naiva, una a-ntrebat:
– De ochiul violet al EB-ei
Tot pixelul e vinovat?

Marius Adrian Porojnicu (Denis)

“Admiratoare”, “pixel”, “violet”
Făcut-ai, Felix, ditamai concursul.
Ţi-o spun însă la modu’-ăl mai direct:
În veci motanul n-o să bată ursul.

cristi

Îmbrăcată-n pixel negru,
Pe sub violeta zare,
Criza spuse-n ton integru:
“Nu sînt eu, o-admiratoare”

Adi

Turism electoral

Un pixel lipsa si-o flama violet
Au dus la vot puhoi de-admiratoare .
Dar voturi multe i-au adus , discret,
Din sectie-n sectie niste-autocare .

Mihu Daniel

In PIX ELena e troiana
Inconstient ADMIRAT OARE?
Ca Troia, Romania-i rana,
VIOL ETern la guvernare!

gipione

Parca are trei ochi …

Cu unu vede violet
si-un pixel de pe sevalet,
cu altul cauta licoare
cu celalalt … admiratoare.

Toni

Exerciţii impuse

Azi, mogulul, mi se pare,
Face-o glumă… violet.
Să devin admiratoare…
Pentr-un pixel… şi-un banchet?!

Marius Adrian Porojnicu

Hai cu vaccinul!

Epidemia violet,
Raspandita d’un pixel,
Are multe admiratoare !
-Ne-o putea scapa Cercel ?

stefan p

A fost un pixel violet !
Striga cu foc o`admiratoare
Dar mie , cetatean debil
Tot palma peste bot imi pare

Iepurele de Martie

Dacă pixelul albastru dovedeşte o trucare,
Tot la fel se poate spune de culoarea violetă:
A trucat cu ea scrutinul – e, probabil, o reţetă
Folosită de Băsescu spre-a vrăji admiratoare.
(Trebuie să le-ameţească, dacă vrea o midinetă,
Căci, oricum, la cum arată, omul altă şansă n-are.)

Anca Balan

Cand pixelul e violet
Si-admiratoarea ezotera
Inseamna ca in Parlament
E-o lume nitelus tembela….

120 COMENTARII

  1. Domnule Voiculescu ati selectat bine.
    Si mie mi-au atras atentia si mi-au adus zambetul citindu-le.

    Premiantilor, FELICITARI!

    Noi, toi ceilalti participanti, avem a mai exersa gandul, simtirea si scriitura in stil epigramistic!…
    A fost un exercitiu bun!

  2. Domnule Voiculescu, ati selectat bine.
    Si mie mi-au atras atentia si mi-au adus zambetul, citindu-le.

    Premiantilor, FELICITARI !!!

    Noi, toi ceilalti participanti, avem a mai exersa gandul, simtirea si scriitura in stil epigramistic!…
    A fost un exercitiu bun!

  3. Stimate domnule Voiculescu,
    Va multumesc ca v-ati oprit si la una din epigramele propuse de mine. Din pacate, am aflat ceva mai tarziu de acest concurs si am postat cu doar 25 de minute inainte de ora anuntata pentru incheierea acestei editii a concursului. Asa se face ca am postat mai intai (279) o varianta in care nu apare unul din cuvintele impuse, fiindca din graba nu am folosit ciorna corecta. Am remediat insa eroarea imediat, astfel incat varianta 280 este cea corecta (modificarea apare la al doilea vers).
    Mi se pare corect fata de colegii de competitie sa fac aceste precizari.
    Tot din spirit de fair-play, cred ca e bine sa ne reamintim de forma traditionala a unei epigrame, care se prezinta sub forma unui catren (4 versuri) cu titlu.
    Va multumesc inca o data.

  4. O (alta) intrebare pentru d-l Dan VOICULESCU

    O intrebare imi sta lipita-n varf de pix,
    La multa lume am pus-o,am un fix :
    Cum ati ajuns ,din simplu fan Phoenix
    Un ditamai mogul, numit Motanul Felix?

  5. Felicitari castigatorilor si dumneavoastra domnule Voiculescu, pt. initiativa de a ne antrena in aceste provocari ! Incepe sa fie din ce in ce mai interesant si parca ne uneste pe toti. Trebuie sa stim sa si pierdem elegant si asta inseamna un castig !

    PS : sper ca nu va deranjeaza nickname-ul meu, sunt apolitic, dar in cuget si simtiri sunt un conservator mai liberal, asa…

  6. Va salut cu respect Domnule Voiculescu, numele meu este Munteanu Marian Florin am 22 de ani, student la Universitatea Bioterra …. Sincer va vad unu dintre oameni ce vor o schimbare in Romania si schimbarea sta in noi.. in studenti , cei ce vin din urma celor ce n-au facut nimic pentru noi ,oameni de rand. Am conceput un program gen „Prima casa” care sa fie si eficient si sal putem duce pana la capat fara a ne lua painea de la gura in favoarea ratelor exagerat de mari.Ar fii un program pentru tineri ce asi doresc o casa fara prea mult efort si fara birocratie. Va rog cu respect sa-mi acordati o audienta sau ceva de genu , unde pot vorbi cu Dvs sau cu oameni din trustul Dvs. Va multumesc si… Respect pentru cea ce faceti .

  7. Ma inclin in fata celor selectati in intrecerea epigramista cu nuante violete, pixeli si admiratoare. Ma inclin si nu pot sa ma consider decat un diletant. Cred asadar ca voi renunta la tentativele mele de ironie versificata, pentru ca nu au valoarea cu care as fi dorit sa le inzestrez. De fapt nu neaparat voi renunta, dar nu le voi mai posta pentru a le impartasi celorlalti. Plus ca probabil le’am postat prea tarziu, iar de data asta s’a tinut se pare cont de termen. Succes tuturor

  8. Felicitari „acsy” pt premiul cel mare. Care/o fi ala.
    Felicitari si celorlalti participanti. Oricum, mi se pare ca epigrama mea nici macar nu a fost citita, altfel, lasand la o parte toata modestia ipocrita, merita un loc la masa.

    Cu oftica mare,
    Vio

  9. Cand e vorba de rime, unii epigramisti sunt total neatenti sau nepriceputi:

    Acsy admiratoare/ tonomat
    Calinu violet/ mea
    f. admiratoare/ intamplare, concret/violet
    Jesuis admiratoare/EB-ei
    Marius Adrian Porojnicu (Denis) violet/direct
    Mihu Daniel admiratoare/ guvernare
    Toni pare/admiratoare, violet/banchet
    Marius Adrian Porojnicu violet/ admiratoare
    stefan p violet/ debil
    Anca Balan violet/Parlament, ezotera/tembela

    Pe urma, Iepurele de Martie are 6 versuri, nu e epigrama aia nici de frica!
    La toti 15, nici vorba de egalitatea versurilor ca numar de silabe.
    In plus, primele 3 versuri trebuie sa pregateasca poanta finala din versul 4. Rara avis!
    Similar se intampla si cu celelalte productii din concurs. Asa ca oferiti-le felicitari si diploma. Atat.
    Ma rog, alegerea o face organizatorul care da premiile!

  10. E. UD{a si}REA

    Ghinionul meu,in viata:
    -Adevar spun,draga mea-
    Ceasul rau, pisica,trei’spe
    Si….blonda uda si rea !

    Cerebral,mi-am facut viata,
    Dupa viziunea mea:
    Si’n politica-mi vad scopul,
    Urmarindu-l, tot asa !

    Cand tocmai credeam ca-i bine,
    Ca totu-i pe placul meu,
    Iat-o,numa’ ca…. apare :
    Blonda uda,cu tupeu !

    Ce sa mai gandesc la rece:
    Cu bastonul incomod,
    Cu gandul la nurii blondei,
    Fiori reci si’n gat un nod… !

    Opozitia ? ‘i blocata,
    Criza? Nu si-a gasit omu’ !
    Si-bucata cu bucata-
    Scapam : de ne ajuta Ciomu !
    ……………………………………….

    Pixul meu{nebun, desigur!}
    Pamfletist,gata d’atac !
    {Sigur ca…se schimba treaba,
    Daca-s primit in iatac…}
    * Acesta este un pamflet : orice asemanare cu persoane cunoscute, este intamplatoare !

  11. Am avut necazuri cu internetul si am ratat „pixelul”.
    Poate ar fi frumos sa ne mai jucam cu poezii cu cuvinte cheie, pe rime date sau acrostihuri ( poezie in care initialele versurilor formeaza cuvinte pe verticala), nu doar epigrame si nu neaparat cu premii, sau premiul sa fie un dialog de 15 minute cu Domnul Dan Voiculescu pe blog, pe Skype sau pe Messenger.
    Presupun ca sunt mai multe persoane care citec si selecteaza aiurelile noastre. Nu cred ca poate avea timpul si energia sa le citeasca pe toate.
    Antoneta

  12. E foarte probabil sa se fi strecurat si greseli !
    * De ex :Marius Adrian Porojnicu (Denis)

    Epigrama afisata,apartinu lui Denis ! Replica mea, nu e o epigrama si o afisez aici !

    so:

    Wow! Ce mai oferta :
    Un mirtan s’un urs !
    Incepe sa-mi placa:
    Asta da concurs !

    Mirtanu’ cu Ursu
    Sa se ia de blana !
    Motivu’-desigur-
    Penele ,cucoana !

    Ca se’nfoaie’n pene
    Multe pasarici !
    {Unele-s gomoase:
    Nici nu trec p’aici !}

    Altele, mai hoate,
    Nici nu mai au pene !
    Epilate bine
    Si-s cu mov pe gene !

    Eu propun ca miza
    Pentru’nvingator,
    Penele vopsite
    Si p’Aliodor !

    **
    In ce priveste cealalta epigrama a mea,cred ca….daca taceai, filosof ramaneai ! Acu-i prea tirziu si tin sa precizez-doar-ca nu e nevoie ca versul 1 sa rimeze cu versul 3, daca muzicalitatea epigramei e asigurata {asa cum vezi,…e !} Parol !

    HAI CU VACCINUL !!!

    Epidemia violet,
    Raspandita d’un pixel,
    Are multe admiratoare !
    -Ne-o putea scapa Cercel ?

    ***
    In ce priveste intentia organizatorului{si mai ales sfatul tau, ce sa ne ofere sau nu,murdarestepagina-sau caracterul tau e murdar ?-}, nu cred ca ne priveste pe noi !Eu-unu’- n’am intins mana si nici nu o voi face vreodata{!} si mai ales ca a aparut un mesaj ca asta al tau, pot chiar renunta la o asemenea invitatie ! Eu intelesesem ca ideea era sa ne cunoastem{in primul rind}, iar Dan Voiculescu ,ca gazda,a facut precizarile pe care le-a dorit, in legatura cu respectiva intalnire !
    Deci : interventia ta aici, naste nevoia unei precizari din partea mogului…..

    13
    Ciutactul Says:

    Ianuarie 23rd, 2010 at 12:56 am
    Cand e vorba de rime, unii epigramisti sunt total neatenti sau nepriceputi:

    Acsy admiratoare/ tonomat
    Calinu violet/ mea
    f. admiratoare/ intamplare, concret/violet
    Jesuis admiratoare/EB-ei
    Marius Adrian Porojnicu (Denis) violet/direct
    Mihu Daniel admiratoare/ guvernare
    Toni pare/admiratoare, violet/banchet
    Marius Adrian Porojnicu violet/ admiratoare
    stefan p violet/ debil
    Anca Balan violet/Parlament, ezotera/tembela

    Pe urma, Iepurele de Martie are 6 versuri, nu e epigrama aia nici de frica!
    La toti 15, nici vorba de egalitatea versurilor ca numar de silabe.
    In plus, primele 3 versuri trebuie sa pregateasca poanta finala din versul 4. Rara avis!
    Similar se intampla si cu celelalte productii din concurs. Asa ca oferiti-le felicitari si diploma. Atat.
    Ma rog, alegerea o face organizatorul care da premiile!

  13. @ Nicu si Ciutactul

    Domnilor, va inselati! Iertati-ma ca va spun, dar afirmand ca o epigrama trebuie sa fie, in mod obligatoriu, un catren (4 versuri), aratati ca habar n-aveti ce-i aceea o epigrama. Epigrama mea are 6 versuri. Ei si? Credeti ca nu exista epigrame alcatuite din 6 versuri? Ba sigur ca exista! Va dau un prim exemplu, celebru: epigrama lui Macedonski despre boala lui Eminescu. Si sa nu cumva sa va repeziti sa raspundeti ca nici asta nu e o epigrama, ci mai curand o poezie, caci a fost socotita o epigrama inca de cand a fost scrisa si la fel este si acum:

    Un X, pretins poet, acum
    S-a dus pe cel mai jalnic drum.
    L-as plange daca-n balamuc
    Destinul sau n-ar fi mai bun,
    Caci nu era decat nauc
    Si nu e azi decat nebun.

    Alt exemplu, o epigrama din 6 versuri scrisa de Cincinat Pavelescu, CEL MAI MARE EPIGRAMIST ROMAN AL TUTUROR TIMPURILOR:

    LUI DOINARU

    Cu spiritele tale mici
    Greu reputatia sa-mi strici:
    Intai, ca-n Tara Romaneasca
    Nu-i om de duh sa te citeasca;
    Iar daca vreunul s-a-nselat
    Si te-a citit: sunt razbunat.

    Stiti sa numarati, domnilor? Daca stiti, va rog sa binevoiti a constata ca ambele epigrame citate numara… 6 versuri! Ca si a mea! As putea sa va dau multe alte exemple, dar nu o fac pentru a nu ma lungi la vorba.

    Apoi, Cuitactule, unde vezi tu ca, „La toti 15, nici vorba de egalitatea versurilor ca numar de silabe”? Numara silabele versurilor mele: TOATE au FIX 16 silabe, nici mai multe, nici mai putine! 16, ca versurile unora dintre scrisorile lui Eminescu (deci sa nu cumva sa spui ca sunt prea lungi!).

    In sfarsit, in ce priveste afirmatia lui Nicu, cum ca o epigrama trebuie musai sa aiba un titlu, iar te-nseli, Nicule, ca si cu numarul obligatoriu de 4 versuri, caci prima epigrama citata de mine nu are si nu a avut titlu niciodata, iar cea de-a doua nu are decat o dedicatie, ceea ce e cu totul altceva decat un titlu.

    In concluzie, inainte de a critica, mai si cititi, domnilor, mai si cititi!

  14. Cred ca cei mai multi nu suntem decat cel mult epigramisti de ocazie . Asa ca nu mai fiti atat de severi cu noi ! Domnu Mogul a ales cam ce i-a placut lui , deci gusturile nu se discuta . Criticilor nostri…:)

    Castigul cel mai mare eu socot
    Ca nu sta-n premiu, ca valoare
    Si de pierdeam m-ar fi durut in cot
    Dar e superb s-accepti o provocare

  15. @ Celor nemultumiti de selectie de la un nemultumit de sine!

    Ca o epigrama-i reusita,
    Nu e doar problema a gustului,
    Caci, zic tren, nu ochiul stapanului
    Poate sa ingrase chiar si-o vita?

  16. Felicitări câştigătorilor de „catrene”!
    Dar încă nu am aflat dacă s-au stabilit câştigătorii la categoria „epigrame”. Citez din provocarea lansată de organizatorul concursului: „În consecintă, vă provoc la o epigramă fără subiect impus, dar care trebuie să contină trei cuvinte-cheie …”.
    Subscriu la comentariile domnilor Catalin Draghici (nr. 11), Ciutactul (nr. 13) şi nu numai, iar pe lângă lipsa oricărei reguli în ceea ce priveşte unele rime, se pare că mai gravă este lipsa oricărei idei exprimată de foarte multe dintre „catrenele” câştigătoare, făcute în unele cazuri…doar de dragul rimei.
    Asta nu demonstrează decât ceea ce crede marea majoritate a „României tăcute” (altă marotă atât de des invocată de cei care vor să ne ungă la coarda sensibilă): „Oricine ar fi ajunge la putere în România, tot aia este…”
    Oricum, baftă tuturor!

  17. Prietenilor mei
    (care-mi spun Axy de la Axente))

    Felicit castigatorii de aici,
    Talentul lor imi pare maxi,
    Dar nu ma mai sunati amici,
    Ca eu sunt AXY nu sunt ACSY

  18. 50/50 – exagerez, evident :)

    E clar, acum am inteles
    Originea „veninului”
    Romanul e nascut poet
    ..despre „capra vecinului”

  19. 1 felicitari tuturor
    2 ma bucur ca am reusit sa ma amuz intr-o companie tonica, pe care o vad ca semn al unei normalitati. Probabil ca si acei contestatari [ fleasca de competente ] vor reveni sub aripa umorului si vor intelege ca de fapt provocarea de fata [ …poate si viitoare ] are menirea sa ne faca sa fim normali. Sa radem, sa ne cunoastem, sa ne pretuim chiar daca suntem foarte diferiti.
    3 totodata reamintesc [ fara a face nominalizari] celor ce contesta alegerile facute, ca la romani este o vorba: cine plateste muzica, danseaza ce pofteste!

  20. @ Iepurele de Martie

    din partea amatorilor care trebuie sa mai citim

    Scumpe maestre, te cinstim!
    Pe carte, burta o vom pune,
    nu inainite de a-ti spune
    ca sigur … n-o sa te citim!

  21. Pana la urma cine sunt castigatorii? Fiindca nu e clar deloc;inteleg ca cele cateva epigrame date de dl.Voiculescu sunt printre preferatele dansului insa nu a nominalizat castigatorii;asa incat,la spusele dansului ca”ramane cum am stabilit”eu intreb:cum am stabilit?
    Inca ceva domnule Voiculescu :macar pe NET lasati-ne necenzurati;nu cred ca epigramele considerate de dv.licentioase nu depasesc regula bunului simt,cu atat mai mult spuneti ca sunt printre cele castigatoare;eu cred ca ce fac guvernantii cu noi e licentios.
    In rest,tot respectul si felicitari ptr.initiativa dv. de orientare culturala;caci toti participantii au facut un act cultural demn de toata lauda.

  22. erata: propozitia”nu cred ca ca epigaramele considerate de dv.licentioase nu depasesc regula bunului simt” rog a fi citita astfel: nu cred ca epigramele considerate de dv.licentioase depasesc regula bunului simt”.

  23. @ Costy

    Degeaba subscrii la comentariul Ciutactului, caci, asa cum i-am demonstrat, MATEMATIC, citand epigrame consacrate, de autori celebri, Ciutactul habar n-are ce-i aceea o epigrama.

    Si, chiar daca versurile epigramei mele rimeaza toate, Ciutactu s-a mai luat aiurea si de Porojnicu, caci din nou habar nu are ca multi epigramisti si poeti (printre care Eminescu insusi) au scris catrene APARENTE, de fapt niste distihuri cu versuri ample, grupate ca niste catrene. Prin urmare, cand vorbim de un catren aparent (in relitate, distih), cu rima incrucisata, nu trebuie sa rimeze decat versurile 2 si 4, ca si intr-una din epigramele lui Porojnicu, criticata aiurea de Ciutactu:

    Hai cu vaccinul!

    Epidemia violet,
    Raspandita d’un pixel,
    Are multe admiratoare !
    -Ne-o putea scapa Cercel ?

    Deci Ciutactu e un ignorant intr-ale rimelor, dar face pe criticul, iar tu, Costy, degeaba subscrii la comentariul lui.

  24. Tot la fel, Ciutactul n-a inteles ca si epigrama lui jesuis (una dintre cele mai reusite) este tot un catren APARENT, in realitate un distih cu versuri ample, grupate sub forma de catren, in care nu trebuie sa rimeze decat versurile 2 si 4. Si, repet, mai toti poetii si epigramistii au scris si astfel de catrene aparente.

  25. @ gipione, care, desi eu m-am adresat, NOMINAL, numai lui Nicu si Ciutactu, fara a-l numi si pe gipione, imi dedica o epigrama „din partea amatorilor care trebuie sa mai citim”:

    Mai gipione, ce sa-ti zic?
    La amatori nu te-am numit,
    Dar, daca singur te-ai simtit,
    Eu nu vreau sa te contrazic.

  26. Daca de flacari violet
    Scapam prin forta liricii,
    Doar prin umor ne vom salva
    De inchizitia criticii.

    Haide sa ne pastram umorul fratilor si sa ne amintim ca important e drumul si mai putin destinatia !

  27. @ f. (nr.25)…

    E uşor să scrii în versuri
    Când nimic nu ai a zice,
    Idei zero, dar sublime,
    Când lipsesc te fac ferice…

    Te-am vedea chiar campion
    Din categoria Bute,
    De n-am şti la unison,
    Că f. vine de la f..e.

  28. @ Iepurele de Martie

    În parte este adevărat ce spui şi nu poate fi contestat (acea parte însemnând cam 10-20%). Totuşi, pentru exemplificare compară această “epigramă” câştigătoare a lui “f.”:

    f.

    De nu esti admiratoare
    Si spui c’un pixel nu-i concret,
    O sa auzi, din intamplare,
    De inchizitia violet.

    cu una dintre acestea:

    1. Unui copil curios la un miting:

    De lângă-admiratoare, copile-n stil discret,
    Ai vrut să simţi pixelii cum capătă viteză
    Şi să-i zăreşti în nuanţe albastru-violet,
    Când tu şi dosul palmei sunteţi în antiteză…

    2. Unei admiratoare misterioase

    În rol de-admiratoare, a ta şi-a lui “cocoşu”,
    Aţi ars duşmanii-n flăcări, pixelu`n mod concret,
    Cinci ani de-acu` nainte să nu se poarte roşu,
    Ci doar portocaliul… în ton de violet.

    3. Unui „catindat” care nu a ştiut să-şi atace concurentul

    Ai evitat să îi ataci pixelul,
    Şi-admiratoarea blondă din cerdac,
    Dar te-ai trezit din vis cu chelul,
    Că-i violet pe post de vârcolac.

  29. a la Vadim criticu’ :)

    Eu am invins caci singur am luptat
    Cu mafia epigramelor demente
    Un singur lucru mi-a scapat
    Ce tot strigati medicamenteee ?

  30. @costy (34)

    Cred ca ti-e clar ce vreau a spune
    Despre originea veninului,
    Da, recunosc imi place-a f..e
    Dar nu capra vecinului !

    Desi,daca stau sa ma gandesc mai bine, istoria e complexa domne, spre rusinea mea.

  31. D-le Voiculescu
    Va mai trimit o epigrama
    (fara pixeli si admiratoare)

    Pe seful statului Traian,
    Daca l-ar pune vreun curcan
    Sa sufle-ntr-o fiola-ncet
    S-ar face-aceasta…violet.

  32. @Iepurele de Martie

    Am vorbit cu Palarierul Nebun, care iti recomanda sa lecturezi in tihna: http://www.poezie.ro/index.php/personals/243201/index.html
    Este adevarat, de-a lungul timpului eu existat epigrame cu un numar diferit de versuri, in Grecia antica se pare ca erau apreciate cele cu trei.
    Dar dumneata esti departe de a te compara cu Macedonski sau Eminescu; esti prea lipsit de talent. Bine ca nu sustii versurile albe drept epigrame… ;)
    Sper sa primiti medalii si diplome, acestea sunt evident epigrame modeste si mediocre, majoritatea lor neavand nici poanta finala si nici umor.

  33. @Ciu’tactu daca primim altceva in afara de medalii si diplome, promit, caci vad ca doar acolo ti-e gandul, ca iti donez totul tie ;)

  34. Solutia impotentei politice

    T.B. cu caciula-n mana
    Pe Motan (ieri rau, azi bun)
    Il invita la putere
    (Ca n-are-un Acar Paun).

  35. @ Ciutactu

    Mai Ciutactule, inteleg ca „mori” ca nu figurezi in topul mogulului, dar macar fii si tu consecvent in criticile tale.

    Mai intai, ai afirmat ca epigrame cu mai mult de 4 versuri nu exista, apoi, dupa ce ti-am inchis gura cu exemple concrete, ai dat-o cotita, scriindu-mi ca, vezi Doamne, eu nu am talentul lui Macedonski sau Eminescu.

    Asa o fi, dar asta este o noua critica de-a ta, care nu le justifica pe cele vechi si ERONATE, conform carora o epigrama nu poate fi decat un catren, iar versurile 1 si 3 ale catrenelor trebuie sa rimeze in mod obligatoriu.Te-ai inselat in aceste doua privinte, iar acum schimbi vorba, pomenind de talentul meu putin.

    De ce nu recunosti cinstit ca AI GRESIT si ca NU AI SUFICIENTE CUNOSTINTE DESPRE ARTA POETICA?

    Ai emis anumite critici concrete, despre „tehnica” poetica . Ti-am demonstrat, FARA DREPT DE APEL, ca te-ai inselat. Iar tu, in loc sa ai eleganta sa recunosti aceasta, schimbi subiectul, vorbind despre talentul meu. Talentul meu e una, iar ignoranta ta e cu totul altceva. Nu stii sa pierzi elegant, Ciutactule, si faci impresie proasta!

  36. @Ovidiu

    Mie imi pare foarte limpede. Acsy este castigatorul trofeului „Pixelul violet”. Si vreau sa spun ca epigrama lui e una foarte reusita, iar mogulul a dovedit inca o data ca e sensibil la auzul numelui de cod :)

    Cat despre restul epigramelor mentionate, toti sunt invitati la Gala.

    Am inteles gresit, domnu’ Dan?

  37. @ Ciutactu

    Uitasem, ti-am mai demonstrat fara drept de apel ca te-nseli intr-o privinta, anume numarul inegal de silabe al versurilor TUTUROR (!) celor 15 epigrame. Ei bine, numarul silabelor versurilor mele poate fi verificat de toata lumea: sunt 16, in FIECARE vers. Prin urmare, iata o a treia privinta in care ai luat plasa, dupa cum poate constata oricine, dar din nou refuzi sa recunosti si continui sa ma critici doar ca sa nu taci din gura.

    Concluzia, Ciutactule, nu poate fi decat una: HABAR N-AI!

  38. @ administratorii blogului

    Bună ziua. Am o întrebare: de ce în dreptul catrenului meu (finalist) e pus numele lui Marius Adrian Porojnicu şi în paranteză Denis? Catrenul îmi aparţine, a fost trimis cu adresa de mail: [email protected] şi nu înţeleg confuzia?
    E o eroare pur şi simplu sau ce?

    @ Marius Adrian Porojnicu

    Salut. Sper sa postezi un comentariu in care sa recunosti ca nu e al tau catrenul 252.

  39. @gipione (50)

    e un….renascentist

    E toate astea si in plus stilist,
    Deci gipione, de te dai mare artist,
    Risti ca sa simti catuse reci de politist,
    Sau chiar si-o freza furibunda de dentist !

  40. am postat si eu ceva epigrame, dar nu despe asta e vorba
    ma gandeam ca e vreo smecherie pe aci stiti voi corectitudine bla bla bla
    parerea mea si a multor altora ca sunt inca cel putin 10 epigrame postate nu de mine , peste astea cu cel putin 5 clase , asa ca voiculescule esti la fel ca aia de care facem noi misto de ei sau invers ca nu mai sti cum so dai
    asa ca stimati cititori va promit ca nici o data nu o sa mai postez nimik pe acest blog (silentio stampa definitiv)
    mMULT SUCCES CELORCAREOR SA MAI PARTICIPE IN VIITOARELE CONCURSURI
    ADIO VOICULESCULE

  41. @Nicu 4
    Cred ca epigrama d-voastra e reusita sub aspectul regulilor si normelor. N-am spus ca e foarte reusita dintr-un motiv care ma chinuie de cateva ore: am impresia ca poanta cu cazutul, unul in cap, altul in picioare, am mai vazut-o de cateva ori in alte locuri. Va cer sincer scuze anticipat daca gresesc si va rog sa le acceptati.

  42. @ f

    Precizare

    Politist, „renascentist”,
    oricine este ce pofteste,
    ruda si cu fratii Peste,
    aici e doar epigramist.

    [ si eu sunt renascentist de ziua a saptea, dar nu ma laud (sic)]

  43. @gigi – care o sa intre in silentio stampa

    Degeaba tu contesti arbitri,
    mogulul face ce pofteste,
    asa ca fa mai romaneste
    silentio stampa …la doi litri

    ;)

  44. @NICU, cu admiratie

    Acel pixel ultrajucator,
    A incercat să te confrunte
    Cu nişte ţaţe. Şi-ntâmplător,
    Era sa fi…la puncte, puncte.

  45. @ gipione, care nu intelege ca nu eu numar silabele, ci Ciutactu, caruia eu nu fac decat sa-i replic

    Mai gipione, iti lipsesc
    Si patrunderea, si tactu’,
    Nu eu silabe socotesc
    Ci-i dau raspunsuri lui Ciutactu.

  46. @f – postarile 51 si 56

    pentru enumerarile de talente

    O fi falnic onorabil,
    daca-i faci ciubotele,
    basca si un pic contabil,
    prea-i numeri talentele …

    ;)

  47. Cand pixelul e violet
    Si-admiratoarea ezotera
    Inseamna ca in Parlament
    E-o lume nitelus tembela….

    ‘Cand pixelul e violet’

    dex: pixel Cel mai mic element al unei imagini care poate fi procesat individual într-un sistem de afișaj video
    dex: Cuvântul „ezotera” nu a fost găsit

    ‘Si-admiratoarea ezotera’

    EZOTÉRIC, -Ă, ezoterici, -ce, adj. (Despre doctrine, ritualuri etc.) Care poate fi înţeles numai de către cei iniţiaţi; ascuns, secret. – Din fr. ésotérique.

    SI NUMAI AM TIMP CU PROSTIILE ASTE DAR MAI SUN EXEMPLE
    ASA CA VA DATI SEAMA CAT DE ‘DREAPTA’ A FOST DECIZIA ‘JURIULUI’ VOICULESCU
    NU CRED CA A FOST CU INTENTIE INSA CRED CA NU A CITIT NICI MACAR UN SFERT DIN CEEA CE AM SCRIS NOI TOTI ,SI PENTRU ASTA ARE CARTONAS ROSU :)) SI SUSPENDAT 200 DE ETAPE PAPA

  48. ‘Si-admiratoarea ezotera’

    Cuvântul „ezotera” nu a fost găsit

    FACEM EPIGRAME DAR INVENTAM SI CUVINTE
    OAUUU CE COOL E :)))))))))) JALNIC

  49. @gigi post 62

    si totusi fiecare pasare pe limba ei …

    Maestre, tu ai spart tiparul
    si contrazici acea zicala
    cu limba care e fatala,
    dar nu omoara proprietarul …
    ;)

  50. @ pascu Multumesc pentru aprecieri si catren. Eternul graba strica era sa se aplice in cazul meu. Cu putin noroc insa…

    @tonomat Va multumesc pentru amabilitate si pentru ganduri. Nu am folosit nicio alta sursa de inspiratie afara de tristul adevar, anume ca Basescu a ramas nemeritat pe pozitie si Boc, premierul demis, a cazul iarasi in capul guvernului. Firesc, nu puteam sa nu fac apel la memoria publica privind reala cadere fizica. Nesimtindu-ma nicidecum vinovat de copiere sau plagiat, consider scuzele dumneavoastra ca un gest de gentilete si le tratez ca atare.

    @ Iepurele de Martie Intrucatva aveti dreptate, mai ales ca organizatorul nu a impus reguli stricte. Am mai participat la mai multe concursuri de epigrame, iar acolo cerintele indicau catren, poanta finala, titlu sau dedicatie. Lipsind aceste precizari, ramane la latitudinea celui care ofera premiile cui, pentru ce si ce ofera.

  51. Cand ii anuntati pe castigatorii locurilor de gala despre detaliile evenimentului? Si care e premiul cel mare al lui acsy?

  52. @ gipione, căruia, de când l-a premiat mogulul şi l-a mai şi inclus în topul celui de-al doilea concurs, i s-a urcat la cap şi se crede cel mai talentat epigramist de pe blogul ăsta, dedicându-le altora tot felul de epigrame polemice

    Da, ne-ai „convins”, eşti cel mai competent,
    Dar mai şi cruţă-ne de-al tău „talent”,
    Altminteri rişti, ţi-o spune iepuraşul,
    Să ţi se-ncingă tare creieraşul.

    P.S.: Te rog să observi că, de data asta, epigrama mea are şi poantă. Şi cu asta, basta, m-am săturat să-mi pierd timpul duelându-mă în versuri cu „talentele” de pe-aici.

  53. @ Nicu (nr. 64, comentariul „ramane la latitudinea celui care ofera premiile cui, pentru ce si ce ofera”)
    @ gipione (nr. 26, comentariul „cine plateste muzica, danseaza ce pofteste!”

    E adevărat, aşa că, daţi-mi voie să aşez ideea într-un catren:

    Ne-ntrebăm chiar cu oftică,
    Poate-om îneca amarul:
    „Când comanzi o muzică,
    Nu plăteşti şi lăutarul?”

  54. Un epigramist care a depăşit limitele admise în concurs:

    Îmi veni un gând pios
    Ca smerit să cer clemenţă,
    Fiindc` am scris licenţios,
    Cu miros de flatulenţă.

  55. @gipione(60)

    umor britanic…de axa…

    Frecand ciubote si fiind grabit,
    Aia mai mare calitate am uitat-o,
    Ei, ce zici tu ca „March rabbit”,
    E si un fin strateg al NATO? :)

  56. Ce concurs si ce juriu!Concurentul Nicu -nu are cuvantul pixel in text!Mihu Daniel la fel , acolo e un joc de silabe.Deci ,nea Dane ……..fiss

  57. @ Iepurele de Martie -post 66

    care s-a saturat sa piarda timpul cu duelul de aici

    Ai cearcane, esti obosit?
    silabele-ti macina grija?
    Consulta-l iute pe Dabija,
    (ca alta rima n-am gasit)

    In alta ordine de idei, fiti sigur de intregul meu respect pentru prestatia avuta, nu vreau sa aveti vreun resentiment pentru sagetile aruncate in acest spatiu. A fost un bun prilej sa mai radem, ori impreuna, ori uni de altii.
    Toate bune!

  58. @ f – frecand ciubote si fiind grabit …

    Atentie la graba care
    te face sa incurci talente
    si la ciubote, in frecare,
    conteaza pe … festina lente
    ;)

  59. Am aflat târziu de existenţa acestor concursuri, dar ca un degustător de epigramă adevărată mă văd nevoit să spun şi eu câteva cuvinte legate de selecţia făcută de juriu. Nu am citit toate epigramele postate în concurs aşa că mă voi referi numai la cele premiate.Aşa cum au mai afirmat şi alţi critici, în marea lor majoritate
    acestea nu sunt epigrame, cel mult nişte încercări versificate care de multe ori conţin şi grave greşeli gramaticale. Exemplific numai cu câteva mostre:
    – la f. inchiziţia violetă şi nu violet,
    – la Adi flamă violetă şi nu violet,
    – la Mihai D. glumă violetă şi nu violet,
    – la Marius Ad. epidemie violetă şi nu violet.
    Nu sunt de acord nici cu acele păreri conform cărora cel care plăteşte are dreptul să aleagă ce vor muşchii lui, atunci când organizeză un astfel de concurs.
    De ce nu şi-a ales un juriu competent pentru a nu mai da ocazia atâtor comentarii?
    Aş fi curios să aflu cine a jurizat concursurile. În rest toate cele bune!

  60. @ gipione, o epigramă, chiar ultima, de data asta, dar, spre deosebire de ale lui, una ADEVĂRATĂ, cu acelaşi respect şi aceeaşi lipsă de resentimente de care mă asigură şi el

    Dorind să ne arăţi că ai un har,
    Scrii „epigramă” după „epigramă”.
    De fapt, tu să scrii versuri n-ai habar,
    Iar tot ce faci se cheamă… PANARAMĂ.

    P.S.: „Uni” din „uni de alţii” se scrie, de fapt, cu doi de „i”, maestre.

  61. @Nicu-pct 76-Chiar daca este asa,ai 2 variante,intelegi de ce este postat mai sus,printre cele selectionate, varianta gresita?

  62. @ Iepurele de Martie

    Replica la epigrama „adevarata”

    Cineva, sus, ne iubeste!
    Noroc ca-i ultima, crestine!
    Cum ai scos-o, bre, din tine?
    Eu nu cred ca … fara cleste.

    PS: Scuzele de rigoare pentru lipsa acelui „i”, un viciu de tastatura.

  63. replica la: Dumitru 74

    Dumitre tata,gresesti: „Epidemia violet” e corect spus…Dar decat sa despici firu’n patru, te putea duce mintea chiar la o licenta{aveam dreptu’, n’asa ?}.Dar,…nu te-a dus…{mintea,bre !}

    74
    Dumitru Says:

    Ianuarie 24th, 2010 at 10:57 pm
    Am aflat târziu de existenţa acestor concursuri, dar ca un degustător de epigramă adevărată mă văd nevoit să spun şi eu câteva cuvinte legate de selecţia făcută de juriu. Nu am citit toate epigramele postate în concurs aşa că mă voi referi numai la cele premiate.Aşa cum au mai afirmat şi alţi critici, în marea lor majoritate
    acestea nu sunt epigrame, cel mult nişte încercări versificate care de multe ori conţin şi grave greşeli gramaticale. Exemplific numai cu câteva mostre:
    – la f. inchiziţia violetă şi nu violet,
    – la Adi flamă violetă şi nu violet,
    – la Mihai D. glumă violetă şi nu violet,
    – la Marius Ad. epidemie violetă şi nu violet.
    Nu sunt de acord nici cu acele păreri conform cărora cel care plăteşte are dreptul să aleagă ce vor muşchii lui, atunci când organizeză un astfel de concurs.
    De ce nu şi-a ales un juriu competent pentru a nu mai da ocazia atâtor comentarii?
    Aş fi curios să aflu cine a jurizat concursurile. În rest toate cele bune!

  64. Pentru Porojnicu

    Dreptul la licenţă?
    Cine are acest drept? Nişte epigoni care nu înţeleg deloc ce înseamnă o epigramă şi se mai dau şi mari creatori de nimicuri versificate?
    Marius, mai bine tăceai şi filozof rămâneai. Într-un duel epigramatic cu mine n-ai nicio şansă, băiete!
    Iată prima mea replică:

    La atâtea versuri nule,
    Zău, licenţe sunt destule,
    Dar cum mintea nu te-a dus,
    Să te ierte Cel de Sus!

  65. Dan Voiculescu

    Marele afacerist,
    Cu rabdare si tutun,
    Ajunge epigramist,
    Urmarindu-l pe N.Bun!
    P.S. Pentru Dumitru (cunoscator al genului):Nu a organizat un concurs,a lansat o provocare ca persoana particulara.Criteriul de selectie a fost „care-mi place” si e dreptul dumnealui.Exista un inceput in toate. Urmand „reteta”prescrisa mai sus,sper sa aiba succes! In planul imaginii a dat un mare tun .Din aceasta afacere,poate castiga si epigrama.Eu sper.Succes tuturor!

  66. CONSTATARE

    (Referitor la cativa „meseriasi” in ale „epigramei” participanti la concursul initiat pe blogul lui Dan Voiculescu)

    Adaptand vechea zicala
    Dan Voiculescu ii tenteaza,
    Le arunca o momeala
    Si prostii … interactioneaza

  67. @ gipione, care mă întreabă, în ultima lui epigramă, dacă nu cumva am scos-o, pe a mea, cu un cleşte

    Da, cu un cleşte, măi frăţie,
    Dar nu mi-a fost atât de greu,
    Cum trebuie să-ţi fie ţie,
    Care le scoţi… stând pe veceu.

    P.S.: În altă ordine de idei, stimate gipione, îţi atrag atenţia asupra lui dorel103, care, după ce a participat la concurs, s-a supărat ca văcarul pe sat, pentru că nu a fost inclus în topul celor 15, şi ne face proşti, fără să înţeleagă că, astfel, se insultă şi pe sine, care nu numai că a luat parte la competiţie, dar s-a mai şi lăudat că are invitaţie la gală.

  68. @ dumitru, iepurele de martie, gipione, cristi, marius adrian porojnicu, f., costy, pascu, nicu,

    -duelisti in replici cu rima-

    Va propun sa veniti fiecare cu un clasament al vostru al catrenelor participante la concurs, considerate de voi a fi epigrame bune pt.a fi premiate.
    Ce ziceti, incercati?
    Ce ati apreciat voi? Care ar fi cele 15 epigrame bune, dupa parerea voastra?
    Ar fi interesant sa vedem cate o lista din partea voastra.

  69. Replica la Dumitru 81
    *
    Cel de sus a zis: OK,
    Te mai las ca sa-ti faci veacu
    Insa pe Dumitru,sigur
    Il dau pe mana lu’ Dracu !

    **
    Dumitre taica-mi pari sarac
    -Cu duhul, mai ales-
    Nici lungu’ nasului nu-ti vezi,
    -Nu mai vorbesc de…fes !-

    81
    Dumitru Says:

    Ianuarie 25th, 2010 at 11:07 am
    Pentru Porojnicu

    Dreptul la licenţă?
    Cine are acest drept? Nişte epigoni care nu înţeleg deloc ce înseamnă o epigramă şi se mai dau şi mari creatori de nimicuri versificate?
    Marius, mai bine tăceai şi filozof rămâneai. Într-un duel epigramatic cu mine n-ai nicio şansă, băiete!
    Iată prima mea replică:

    La atâtea versuri nule,
    Zău, licenţe sunt destule,
    Dar cum mintea nu te-a dus,
    Să te ierte Cel de Sus!

  70. Vorbe aspre scoase de clestii fierarului,
    Iata cum se uita faima marinarului
    Din catrene-alese despre viciul omului
    Inspirate, iata, din maria tronului.

    Dar conteaza oare sursa inspiratiei
    Cand subiectul nostru inca-i la putere ?
    Sint asa vitale muzele creatiei
    Cand astia in pace, inca vor avere ?

    Hai sa facem pace….
    Si sa curga berile,
    Caci doar una-i „muza”
    Ce ne da „durerile” !

  71. @…escu(86)

    Stimabile, daca vroiam sa „jurizez” incercam sa ma exprim in acest sens si mai ales, NU participam ca si „concurent”. Evitam, astfel, momente usor penibile, spun eu, de…lipsa de obiectivitate (ca sa fiu delicat).

  72. @Iepurele de Martie – Replica la postarea 85

    Indemn

    Sa extragi idei mai dese,
    (opresc rima de rigoare)
    prin ceva care sa-ti pese
    din ceva ce .. nu te doare.

    Apropos de stimabilul Dorel din PS ul dvs

    Sa punem rimele pe el,
    sa-i scoatem din pistol veninul,
    sa vada cum e la duel,
    apoi sa ne plateasca vinul!

  73. DUMITRE lasa-i sau poate lasal cine stie o fi tot voiculescu astia:))
    cred ca la acest concurs a castigat locul 1 voiculescu
    2 mogulul
    3 danut ( am o capra vrei so f…)
    4 si din nou dan voiculescu
    cine stie daca chiar exista cu adevarat guralivi astia ‘talentatii’ lu peste prajit
    hahaha imi vine sa ma rad pe mine :))
    MA CALCAI PE CATEAUA DE INIMA SI POSTAI HMMMMMMM

  74. Replica la : duma 82

    Iar?!?In urma luptei,
    Un viteaz s’arata !
    Dumitru-desigur !
    Trece-l la…”erata”

    82
    duma Says:

    Ianuarie 25th, 2010 at 11:14 am
    Dan Voiculescu

    Marele afacerist,
    Cu rabdare si tutun,
    Ajunge epigramist,
    Urmarindu-l pe N.Bun!
    P.S. Pentru Dumitru (cunoscator al genului):Nu a organizat un concurs,a lansat o provocare ca persoana particulara.Criteriul de selectie a fost “care-mi place” si e dreptul dumnealui.Exista un inceput in toate. Urmand “reteta”prescrisa mai sus,sper sa aiba succes! In planul imaginii a dat un mare tun .Din aceasta afacere,poate castiga si epigrama.Eu sper.Succes tuturor!

  75. Replica la : ….escu 86

    Hm ; nu pot raspunde la provocarea asta ! Dar….las aici niste versuri d’ale mele,mai vechi…

    domeniul de definitie…

    Abel si Cain au inceput ?
    Sau-poate- si mai dedemult ?
    Sa fie omul o limitata creatura,
    Osandit doar la dragoste sau ura ?
    Sublim interferat de infernal:
    Sarut pe gura si’n inima pumnal !

    86
    …escu Says:

    Ianuarie 25th, 2010 at 2:48 pm
    @ dumitru, iepurele de martie, gipione, cristi, marius adrian porojnicu, f., costy, pascu, nicu,

    -duelisti in replici cu rima-

    Va propun sa veniti fiecare cu un clasament al vostru al catrenelor participante la concurs, considerate de voi a fi epigrame bune pt.a fi premiate.
    Ce ziceti, incercati?
    Ce ati apreciat voi? Care ar fi cele 15 epigrame bune, dupa parerea voastra?
    Ar fi interesant sa vedem cate o lista din partea voastra.

  76. ma vad nevoit sa ma repet, dar asta, obiectiv vorbind si fara modestie, trebuie sa recunosc pios ca e geniala

    E clar, acum am inteles
    Originea “veninului”
    Romanul e nascut poet
    ..despre “capra vecinului”

  77. RASPUNS LA INDEMN- 85 PS
    (si doar atat…)

    La fel ca Voiculescu fac
    Si zau ca este de ajuns,
    Cei ce s-au prins acuma tac,
    Doar unul singur a raspuns…

    esti tare maestre, tare … hi,hi,hi

  78. Pentru Porojnicu,

    Tătică, pune-ţi pofta-n cui,
    Nu mai perora în van,
    Fiindcă după cum o spui
    Cel deSus e-… american.

    Ai dreptate sunt sărac,
    N-am avere, n-am moşii,
    De aceea nu mă-mpac
    Nici cu cei ce scriu prostii.

    Marius, şi la erată
    Este bine câteodată!

    Mă întreb dacă eşti în stare să scrii un catren, de epigramă nici nu poate fi vorba, în care să rimeze mai mult de două versuri.
    ” Domeniul de definiţie’ este un exemplu al valorii tale în poezie?
    Tăticule, eşti total imprevizibil! Totuşi… ai mai evoluat.

  79. @ …escu (nr. 86)

    Nu e o idee rea,
    Ca să facem clasament,
    Dar făcut din partea mea
    N-ar da niciun randament.

    P.S. Mulţumesc pentru idee, dar cred că e, totuşi, tardiv să facem acest lucru.

  80. @…escu

    Fiind la randul meu concurent, n-o sa vorbesc despre epigramele propuse de mine. As prefera insa sa le cititi pentru evaluare pe ultimele doua de la 279 si pe cea corecta de la 280… Nu vorbesc despre ele si nu le includ in clasament. Pentru 3 minute, raspund amabilei invitatii de a-mi da altruist cu parerea.

    Exista mai multe persoane cu real talent, unii chiar cu dotare pentru duel epigramistic. Am ales insa doar epigramele propuse care includ cele trei cuvinte impuse, excluzand variantele care le contin pe toate in acelasi vers, fiindca, in general, aparitia lor grupata nu este acceptata in concursurile de gen.
    Este o ierarhie personala, deci subiectiva. Deh, fiecare judeca asa cum poate.

    Asa stand lucrurile, selectia mea duce la urmatorul clasament:

    Locul I tot lui Gipione pentru Vreau sa stiu (108), Parca are trei ochi (166) si Cheia succesului (241). Remarca – excelent gasita rima valet de la Normalitate (104).

    Pe locul II, Toni, cu Exercitii impuse (122)

    Pe locul III, f cu Neintitulata (287)
    Tot locul III, jesuis, pentru Curcubeu (191)

    Mentiuni
    Paulica – Nedumerirea lui Nea Nelu (107)
    Emilia – Secretul evolutiei (248)
    Calinu – Boc dixit (282)

    Nota bene * Acest clasament nu este dotat cu premii, cei amintiti se bucura doar de admiratia si de invidia mea colegiala. Toata stima si pentru cei pe care, meritat sau nu, nu i-am amintit aici.

  81. @ …escu (nr. 86)

    Nu e o idee rea,
    Să facem un clasament,
    Dar făcut din partea mea,
    N-ar da niciun randament.

    P.S. Pentru că eu însumi am participat cu câteva catrene în concurs.

  82. Replica la Dumitru 100

    Mai draga..”cuvinte multe”
    {Cine sta sa le asculte?}
    Sa pun degetu’ pe rana:
    Sti ce-i aia…epigrama ?

    100
    Dumitru Says:

    Ianuarie 25th, 2010 at 8:36 pm
    Pentru Porojnicu,

    Tătică, pune-ţi pofta-n cui,
    Nu mai perora în van,
    Fiindcă după cum o spui
    Cel deSus e-… american.

    Ai dreptate sunt sărac,
    N-am avere, n-am moşii,
    De aceea nu mă-mpac
    Nici cu cei ce scriu prostii.

    Marius, şi la erată
    Este bine câteodată!

    Mă întreb dacă eşti în stare să scrii un catren, de epigramă nici nu poate fi vorba, în care să rimeze mai mult de două versuri.
    ” Domeniul de definiţie’ este un exemplu al valorii tale în poezie?
    Tăticule, eşti total imprevizibil! Totuşi… ai mai evoluat.

  83. @ …escu

    Ne propui sa facem clasamente…
    Eu ma codesc,-ti spun clar si cinstit;
    Ales il vad, am si argumente,
    Numai pe cel cu escu* la sfarsit.

    *adica Voiculescu!

  84. replica la :98
    Gabriel Says:

    Io zic ca-i mai bine
    Sa fac’ un concurs:
    Aci clar se vede :
    Alt mirtan,…alt urs…

    Se pot lua in gheare,
    Sau in compilatii..
    Poate,la baut,…..
    Scandemberg{ca fratii]

    Pot sa-si dea la gioale,
    Sau ostiri sa lupte:
    Batalii cu frisca,
    Nu…. cu oase rupte !

    Ianuarie 25th, 2010 at 5:53 pm
    Special pentru Marius Adrian Porojnicu (Denis) ….pentru lamuriri asupra controversatului subiect, MARIMEA NU CONTEAZA!
    Si cu dedicatie pentru nea Mogulu….spre amuzare!

    Ursul fugarit de o PISICA…sau motan….nu m-am uitat sub coada…..

    http://www.220.ro/pMdEakYUd3/Daca-Te-Tine?rel=rss&c=top

  85. …un pixel cat un scaun

    Putem crede-asa ‘ntamplare
    Ursul speriat de motan,
    Cand la .35 apare
    Scaun albastru pe ecran?

    ( Ursul e de fapt ariciu,
    Rusine Dinu Patriciu !)

  86. La 104 via Porojnicu,

    E normal să ştiu, vezi bine;
    Şi te-oi face de ruşine:
    Pentru tine e tabu,
    Nu e ceea ce scrii tu.

    Cred că din nervozitate ai scris „şti” şi nu ” ştii”, nu pentru faptul că nu ştii.

  87. Iubitori de rime si catrene
    Sau spiridusi cu pase scurte,
    Trag semnal, nu sunteti pe scene,
    Evoluari la urs in curte!

  88. Iubitori de rime si catrene
    Sau spiridusi cu pase scurte,
    Trag semnal, nu sunteti pe scene,
    Evoluati la urs in curte!

    *si cum ursul, n-ai cum prevede,te poti astepta, cu Felix se-ntelege…….

  89. replica la 108

    Asa mai,Dumitre :
    Scrie-macar una-
    Tema: epigrama
    Si sa fie buna !
    *
    Scuze ca-din graba-
    „i”-ul am scapat :
    Tu ti-ai gasit rostu’
    Si ai corectat !

    108
    Dumitru Says:

    Ianuarie 26th, 2010 at 12:38 am
    La 104 via Porojnicu,

    E normal să ştiu, vezi bine;
    Şi te-oi face de ruşine:
    Pentru tine e tabu,
    Nu e ceea ce scrii tu.

    Cred că din nervozitate ai scris “şti” şi nu ” ştii”, nu pentru faptul că nu ştii.

  90. replica la 110

    Important:sa-ti dai concursu’
    Ca sa’mpaci mitza cu ursu!
    Decat ca a ta corvoada:
    {Stai si tragi…matza de coada !}

    110
    pascu Says:

    Ianuarie 26th, 2010 at 8:23 am
    Iubitori de rime si catrene
    Sau spiridusi cu pase scurte,
    Trag semnal, nu sunteti pe scene,
    Evoluati la urs in curte!

    *si cum ursul, n-ai cum prevede,te poti astepta, cu Felix se-ntelege…….

  91. SAU, mai corect ar fi asa! Dar ursul, vede si aude si peste gard.

    Iubitori de rime si catrene
    Sau spiridusi cu pase scurte,
    Trag semnal, nu sunteti pe scene,
    Jucati la motanel in curte!

  92. replica la 107

    Zici ca martanu’ si ursu’
    Se trezira c’un arici?
    De ne luam dupa matale,
    Vine si vulpea aici !

    107
    f. Says:

    Ianuarie 25th, 2010 at 11:31 pm
    …un pixel cat un scaun

    Putem crede-asa ‘ntamplare
    Ursul speriat de motan,
    Cand la .35 apare
    Scaun albastru pe ecran?

    ( Ursul e de fapt ariciu,
    Rusine Dinu Patriciu !)

  93. Pt. Porojnicu,

    Iar nu ai fost în stare de mai mult de două rime, ” rană” cu ” epigramă” rimează ca dracu’.Nu-i nimic, mai încearcă.Baftă!

  94. @marius adrian porojnicu(114)

    zoo politic

    Poa’ sa vina si o vulpe,
    Si un cocostarc cu oo,
    Chiar si o pitulice
    Si-un curcan cu groase pulpe,
    E mult loc la noi in zoo
    De fiare politice.

  95. @ Marius Adrian Porojnicu, salut pe aceasta cale

    Mai greu decat corvoada asta,
    Ce o descoperi tu la mine,
    E ca fatal sa-ti joace festa,
    Ochiul tau -mpodobit de barne.

  96. Pt. 111, primul catren,

    Aoleu! Acum faci şi catrene în versuri albe. Halal progres! Vrei o epigramă? Iat-o:

    Diferenţă majoră

    După cele constatate,
    Nu ca la securitate,
    Unul de aici, fireşte,
    Nu m-ascultă, mă… citeşte!

    Este şi o replică la 104

  97. Flacăra Crem sau sabat cu Ge.M.

    Vrăjitori si vrăjitoare
    De șamani Admiratoare
    Se jucau pe Internet
    De-a flacăra Violet.
    Dar, un vant neasteptat
    Strică tot ce s-a jucat
    Din mov se facu oranj-crem
    Și-l făcu Pixel pe Ge.M.
    ……
    Uraaa! am Admiratoare
    Cu desuuri Violet
    Care tare mă îndeamnă
    Să-mi pun Pixelu’ pe net!

    Și un bonus la concurs:
    „HORS CONCURS”
    Mă-ntrebam și eu ,așa,
    Dimineața la cafea:
    Ăl de „mucii”-i folosește
    Cand bugetul cioparțește
    ..tot cu Ăia ne platește?

    Și..
    „Miaaauu”

    Eu..Miau
    Tu..M’iei
    El…M’ia
    ..Cam așa s-ar conjuga „LUATUL”
    in țara mea!

  98. Stimate D-le Dan Voiculescu,
    Vă mulțumesc din suflet că m-ați invitata la Recepția epigramiștilor dar sunt nevoită să refuz pentru ca sunt cardiacă,pensionară si locuiesc in Targu-Mureș. In rest, dacă doriți detalii despre CEECE SCRIU..și considerați că merită anunțați-mă.
    Cu respect, Popescu Rodica Po.Rodica

Comentariile sunt închise.