Am trait sa o vad si pe aceasta: un inalt reprezentant al Bisericii Ortodoxe Romane exclude, repet EXCLUDE din Biserica credinciosi crestini carora li se interzice implicit sa mai creada in Dumnezeu. (detalii aici)

Li se interzice sa intre in Biserica, sa participe la Botezuri sau sa aiba parte de inmormantari. Au uitat sa decida daca oamenii respectivi mai au sau nu dreptul sa moara.

Sper ca Patriarhul Daniel sa clarifice urgent aceasta situatie.

PS: M-am nascut crestin ortodox si asa ma gandesc sa raman, dar nu la comanda arbitrara a unui seaman de-al meu. Dumnezeu e singurul care ma poate judeca.

4 COMENTARII

  1. Domnule Voiculescu nu se poare asa ceva mihai gadea sa nu faca nici o emisiune pe tema cresterii nejustificate a preturilor odata cu scaderea tva.toata lumea stie ca dvs ati fost cu ideea asta si la paine si la celelalte produse si acuma vor profita marile magazine va spun pe vazute ca toate preturile au crescut f mult cu ce putin 20 la suta laptele branza absolut tot.nu credeti ca e necesara o emisiune in care sa se taxeze hotia pe care o fac lanturile de magazine?

  2. Cred ca aveti dreptate. Cred ca le este greu credinciosilor ortodocsi sa accepte abuzurile ierahilor. Eu unul nu sunt ortodox (nici crestin) si cred ca sunt obiectiv din acest punct de vedere. De altfel , tocmai realitatea acestor abuzuri m-a ajutat sa depasesc conditia de crestin. Logica mea este urmatoarea: de moment ce inaltii prelati fac abuzuri si pacatuiesc practicand tot ce interzic credinciosilor inseamna ca nu le este frica de pedeapsa dumnezeiasca.In Aceasta Lume sau in Cealalta. Deci…nu duc rationamentul mai departe, cine are cap (dat de Dumnezeu) , poate face asta si singur.

  3. COMUNICAT

    Pozitia Comunitatii Ortodoxe Romane din Roma si din toata Italia
    fata de decizia excluderii din BOR a trei credinciosi ortodocsi:

    ARTICOL UNIC: Fata de regretabilele decizii ale Arhiepiscopului Buzaului de a exclude (excomunica) din Biserica trei credinciosi laici, Comunitatea Ortodoxa Romana din Roma si din toata Italia face cunoscut faptul ca NU RECUNOASTE decizia respectiva si acorda celor trei credinciosi deplina comuniune si calitatea de membru al Comunitatii noastre.

    MOTIVARE

    Comunitatea Ortodoxa din Roma si din toata Italia, prin apartenenta ei canonica, face parte dintr-un cult recunoscut oficial de Statul Italian si este in deplina comuniune canonica cu Ortodoxia, Biserica Ortodoxa Romana inclusa.

    Fata de regretabilele decizii ale Arhiepiscopului Buzaului de a exclude (excomunica) din Biserica trei credinciosi laici, Comunitatea adopta urmatorul comunicat:

    A)Considera aceasta decizie neinspirata din punctde vedere pastoral, abuziva si emanata de o mentalitate aroganta si medievala a Arhiepiscopului Ciprian al Buzaului. Respectivii credinciosi nu sunt nicidecum o amenintarea la unitatea Bisericii Ortodoxe in masura in care acestia ar contesta doar un act administrativ abuziv al episcopului Buzaului. Nu invatatura Ortodoxiei, nici Unitatea si nici Integritatea canoanelor ei sunt afectate, ci mai degraba orgoliul luciferic si arghirofilia unei persoane care din nefericire ocupa vremelnic si cu nevrednicie tronul Arhiepiscopiei Buzaului.

    1. Credinciosii respectivi au fost judecati fara a li se fi dat dreptul de a se apara, fara a fi fost citati si incunostiintati despre acuzatiile care li se aduc;
    2. Nu se precizeaza dretul de atac al acestei hotarari care este Sfantul Sinod;
    3. Legea in temeiul careia au fost pedepsiti,anume noul “Regulament al autorităţilor canonice disciplinare şi al instanţelor de judecată ale Bisericii Ortodoxe Române” este un regulament aprobat de Sfantul Sinod in sedinta din 5-6 februarie 2015, dar al carui text nu a fost inca publicat. Legea se instituie insa nu numai prin promulgare ci si prin PUBLICARE, iar publicarea este unul din elementele constitutive ale instituirii unei legi.
    4. Asadar, credinciosii nu au cunoscut si nici nu au avut de unde sa cunoasca continutul legii in baza careia au fost excomunicati ceea ce de la sine atrage nulitatea acestei hotarari.
    5. Inca din anii 1883-1885 Sinodul BOR, a luat in discutie problema anatemei si a promulgat un Regulament pentru aplicarea excomunicarilor si Anatemelor , prin care au limitat dreptul episcopilor eparhiali in aplicarea acestor sanctiuni, supunandu-le oricum analizei plenului Sfantului Sinod. Asadar, excomunicarea majora este rezervata prin regulamentul mentionat Sfantului Sinod al BOR iar Arhiepiscopul Buzaului trebuia sa aiba aprobarea prealabila a Sfantului Sinod penru aplicarea acestor pedepse. Chiar Regulamentul Anatemelor sfatuieste pe episcopi sa se abtina de la astfel de actiuni fara consultarea si aprobarea prealabila a Sfantului Sinod. Pe atunci insa Biserica Ortodoxa Romana era condusa de mari ierarhi ca Melchisedec Stefanescu care a si promovat aceasta atitudine noua, opusa mentalitatilor si abuzurilor feudale.
    6. Nu se poate invoca autonomia eparhiala si exercitarea autoritatii judecatoresti de catre episcopul eparhiot intr-o cauza pe care o lege in mod expres o rezerva unei autoritati superioare,cum este cazul reglementarilor introduse prin Regulamentul Anatemelor din 1885, regulament inca in vigoare si neabrogat in mod expres de nici o alta decizie a Sinodului BOR..
    7. Chestiunea are si un aspect penal intrucat limitarea liberatii de expresie, de gandire si de opinie contravine Constitutiei Romaniei; oricine impiedica liberatea de gandire, de opinie si a presei sub AMENINTAREA SAU APLICAREA PEDEPSEI SPIRITUALE comite un delict penal.
    8. Acest act este un abuz administrativ impotriva caruia credinciosii vizati pot face recurs la Patriarh si la SfantulSinod. Recursul, odata prezentat, suspenda sanctiunea respectiva.
    9. Sfatuieste pe credinciosii respectivi sa adopte o pozitie demna si responsabila de adevarati crestini care exclude temenelile si slugarnicia neconditionata dictate de o persoana de la Buzau care vrea acum acte de penitenta publica mai ceva ca cele de la Canossa din anul 1077.

    B) Cerem Sinodului BOR sa ancheteze aceasta situatie si sa decida MOTIVAT in consecinta, publicand decizia spre a fi cunoscuta si analizata de toata obstea ortodoxa.

    C) Intrucat e vorba de o decizie locala, contrarie legilor BOR, neanalizata si non validata de Sfantul Sinod al BOR, in consecinta non-obligatorie pentru Biserica Ortodoxa Ecumenica, Comunitatea Ortodoxa Romana din Roma si din toata Italia NU RECUNOASTE si acorda celor trei credinciosi deplina comuniune si calitatea de membru al Comunitatii noastre.

    C) Comunitatea acorda asistenta canonica necesara pentru ca respectivii credinciosi sa isi exercite dreptul de apel la Patriarhul Ecumenic in cazul in care nu ar obtine dreptate prin Sfantul Sinod al BOR.

    D) Propaganda BOR cand nu are argumente ataca si defaimeaza persoanele care au o opinie diversa de cea impusa de ei. Drept aceea, Conducerea acestei Comunitati nu se teme de practica atacului josnic la persoana specifica organelor de propaganda si agentiilor de presa ale BOR si e pregatita pentru a da raspunsul legal necesar fata de oricare actiune defaimatoare.

    ARHIMANDRIT STEFAN POPA
    DOCTOR IN DREPT CANONIC ORIENTAL

    http://www.jurnaldevrancea.ro/comunitatea-ortodoxa-din-italia-acuza-practicile-episcopiei-buzaului-si-vrancei/
    http://www.emigrantul.it/credinciosii-din-roma-acuza-practicile-episcopiei-buzaului-si-vrancei/

Comentariile sunt închise.